اطلاعات عمومی ودانستنی ها
خوش آمدید من مهدی کریمی هستم. امیدوارم لحظات خوبی رو در اینجا سپری کنید

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پایگاه سرگرمی مذهبی مهدی و آدرس mahdikarimi313.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 2194
بازدید کل : 182117
تعداد مطالب : 348
تعداد نظرات : 32
تعداد آنلاین : 1

ساعت ساعت فلش مذهبی تاریخ تاریخ روز http://s7.picofile.com/file/8239535542/url.png http://www.aparat.com/Mk80 ماشین حساب


ماشین حساب
دیکشنری > اوقات شرعی اوقات شرعی صلوات ذکرایام هفته ذکر روزهای هفته چیستان دعای فرج
دعای فرج دعای عظم البلاء
دعای عظم البلا زیارت عاشورا
زیارت عاشورا

آمار مطالب

کل مطالب : 348
کل نظرات : 32

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 29
باردید دیروز : 0
بازدید هفته : 191
بازدید ماه : 2194
بازدید سال : 25196
بازدید کلی : 182117
اطلاعات عمومی ودانستنی ها

 سایت های معروف در روز های اول تاسیس

 

 

 

 

در این بخش آلوده ترین شهر های جهان را به شما معرفی می کنیم.

 

شهر تهران

 

شهر تهران در ابری پر از آلاینده‌های دی اکسید گوگرد، ذرات معلق و منواکسید کربن است. بطوریکه آلودگی هوا در تهران به طور متوسط موجب کاهش ۵ سال از عمر تهرانی‌ها شده‌است. اما این شهر تنها شهر آلوده جهان نیست. دیگر شهرهای بزرگ کشورهای در حال توسعه نیز در آلودگی شدید به‌سر می‌برند‌؛ طوری که تنفس برای ساکنان آن شهرها دشوار شده است.

 

 

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

 

 

پکن

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

شهر پکن در حال حاضر دارای آلودگی هوای شدیدی است. در هر متر مکعب از هوا بیش از ۵۰۰ میکرو گرم ذرات خاک موجود است. این در حالی است که سالانه میزان متوسط ذرات خاک ۱۲۱ میکروگرم در هر متر مکعب است. در این شهر که در ابری پر از گرد و غبار محاصره شده است، دیگر کسی بدون ماسک بیرون نمی‌رود.

 

اهواز

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

آلودگی هوا با توجه به پیامدهای زیانبارش به یکی از ملموس‌ترین معضلات زیست محیطی تهران، پایتخت ایران و چندین شهر دیگر ایران از جمله اصفهان، سنندج، کرمانشاه و یاسوج تبدیل شده‌ است. اما شهر اهواز نیز از جهاتی آلوده‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شود. دلیل این آلودگی صنایع سنگینی هستند که در اطراف این شهر واقع هستند. نفت، فلز و گاز از جمله این صنایع سنگین هستند.

 

 

 

اولان باتور

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

شهر اولان‌باتور، پایتخت مغولستان نه تنها سردترین بلکه حتی دومین آلوده‌ترین شهر دنیاست. ۶۰ تا ۷۰ درصد آلودگی هوا بر اثر نیروی گرمایی‌ای است که از طریق زغال سنگ و چوب در طول زمستان سرد مغولستان تولید می‌شود.

 

 

 

لاهور

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

در پاکستان نیز آلودگی هوا یکی از بزرگترین مشکلات زیست‌محیطی این کشور است. این مشکل در شهر لاهور که دومین بزرگترین شهر پاکستان است، بسیار وخیم است. دلیل این آلودگی در کنار ازدیاد خودرو، گردوخاک ناشی از زمین‌های صحرایی در اطراف این شهر است.

 

 

 

دهلی نو

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

در شهر دهلی نو که حدود ۹/ ۹ میلیون جمعیت دارد، در طی ۳۰ سال تعداد خودروها از ۱۸۰ هزار به ۵/ ۳ میلیون رسیده است. با وجود این، بیشترین سهم را در آلودگی هوا کارخانجاتی دارند که با زغال سنگ کار می‌کنند. آلودگی هوای شهر دهلی نو تا ۸۰ درصد به این کارخانجات برمی‌گردد.

 

 

 

ریاض

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

در شهر ریاض عربستان سعودی این توفان شن است که باعث بالارفتن میزان آلودگی هوا می‌شود. با آمدن توفان شن، میزان ذرات خاک در هوا افزایش می‌یابد. افزون بر این، تابش شدید آفتاب در این شهر آلودگی حاصل از صنایع و وسائل نقلیه را به گاز ازون تبدیل می‌کند.

 

 

 

قاهره

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

در شهر قاهره هوای آلوده منجر به بیماری‌های تنفسی و سرطان ریه می‌شود. سالانه بین ۱۰ تا ۲۵ هزار نفر جان خود را به این خاطر از دست می‌دهند. دلایل این آلودگی در کنار ترافیک و ازدیاد خودرو، صنایعی است که به سرعت در حال رشد است.

 

 

 

داکا

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

بر اساس تحقیقات موسسه ماکس پلانک در شهر ماینز آلمان، سالانه در نیویورک و توکیو حدود ۵۰۰ نفر به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست می‌دهند. این میزان اما در شهر داکا در بنگلادش به ۱۵ هزار نفر می‌رسد. پژوهشگران در این شهر بالاترین میزان دی‌اکسید گوگرد را اندازه‌گیری کردند.

 

 

 

مسکو

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

شهر مسکو بالاترین میزان ذرات هیدروکربن را در هوا داراست. اما بادی که از غرب در طول سال به این شهر می‌وزد، باعث ایجاد هوای تازه در مناطق غربی این شهر می‌شود.

 

 

 

مکزیکوسیتی

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

مشکل آلودگی هوای شهر مکزیکوسیتی به دلیل موقعیت جغرافیایی ‌این شهر تشدید می‌‌گردد. این شهر در یک محل گودال مانندی واقع است. آتش‌فشان‌هایی با ارتفاع ۵ هزار متر این شهر را محاصره کرده‌اند. مکزیکوسیتی سالها به دلیل میزان بالای دی‌اکسید گوگرد و هیدروکربن هوا به عنوان آلوده‌ترین شهر دنیا محسوب می‌شد.

 

 

 

نیویورک

 

 آلوده ترین شهرهای جهان را بشناسید !+ تصاویر

 

شهر نیویورک با داشتن تنها ۲۱ میکروگرم ذرات خاک در هر متر مکعب هوا به عنوان تمیزترین شهر بزرگ دنیا محسوب می‌گردد. مدرن شدن خودروها از طریق نصب سیستم‌های جدید فیلتر و همچنین استفاده گسترده‌تر از وسائل نقلیه عمومی باعث کاهش آلودگی هوا در این شهر شده‌اند.

 

راز عمر طولانی مدت ژاپنی ها!

 

دلیل زیاد عمر کردن ژاپنی ها در چیست؟؟ واقعا این سوالی است کعه ممکن است ذهن شما را نیز درگیر کند برای رسیدن به پاسخ مطلب زیر را بخوانید.

از ۲۵ سال گذشته زنان ژاپنی با میانگین طول عمر حدود ۸۶ سال، رکورد طولانی ترین عمر را حفظ کرده اند. علاوه بر آن، از ۱۹۲ کشور جهان مردان ژاپنی طولانی ترین عمر را دارند.

در ادامه این مطلب به گزارش یورفان به نقل از سایت «Readers Digest» راز طول عمر و سلامت ژاپنی ها بررسی می شود:

* بی گمان نام مواد غذایی را که راز عمر طولانی این ملت است، بارها و بارها شنیده اید اما مهم مصرف آن ها با هم و به مدت طولانی است که نتیجه مطلوبی می دهد. مواد غذایی که در هر آشپزخانه ژاپنی یافت می شود و به طور روزانه مصرف می شود شامل ماهی، گیاهان دریایی و زمینی، سویا، برنج، میوه و چای سبز است.

* مردم ژاپن به طور معمول غذای خانگی را ترجیح می دهند که این غذا شامل ماهی کباب شده، برنج، سبزیجات آب پز شده، سوپ میسو (نوعی سوپ خوراک دریایی و سبزیجات)، چای سبز و برش های میوه به عنوان دسر است. مردم ژاپن اگرچه تنها ۲ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند اما ۱۰۰ درصد ماهی جهان را مصرف می کنند. یعنی درمقایسه با مصرف متعادل ماهی در جهان که نفری ۱۷ کیلوگرم در سال است، آن ها سالانه نفری حدود ۷۵ کیلو گرم ماهی مصرف می کنند! مصرف این مقدار اسید چرب امگا۳ یکی از رازهای عمر طولانی و سالم آن هاست. علاوه بر آن ژاپنی ها نسبت به آمریکایی ها ۵ برابر بیشتر از گیاهانی مانند کلم بروکلی، کلم سفید، کلم پیچ و… مصرف می کنند.

* محور آشپزی ژاپنی بر تازگی محصول است محصولات غذایی در این کشور نه تنها برچسب تاریخ بلکه ساعت نیز دارد و زنان ژاپنی ماهی، گوشت و سبزیجاتی را که در آن روز نیم ساعت پیش بسته بندی شده است، خریداری می کنند.

* در هر وعده غذایی مقدار کم اما متنوع می خورند. این مردمان از کودکی آموخته اند که آهسته بخورند و از هر لقمه لذت ببرند.

قوانین ژاپنی ها برای تغذیه

۱ – هرگز بشقاب را پر نکنید.

۲ – هیچ نوع غذایی را زیاد مصرف نکنید.

۳ – هر غذا در بشقاب مخصوص خود سرو می شود.

۴ – مصرف کمتر یعنی مصرف همیشه.

۵ – هر غذا به گونه ای قرار می گیرد تا زیبایی ظاهری خود را داشته باشد.

۶ – در صورت استفاده از سس، مقدار کمی مصرف می شود.

۷ – ماده غذایی هرچه تازه تر، بهتر

* پخت به آرامی انجام می گیرد و اغلب به صورت بخارپز، کبابی و تفت دادن است. از روغن های مفید برای قلب استفاده می شود بنابراین غذا سبک است.

* یکی از تفاوت های چشمگیر بین روش خوردن در غرب و شرق این است که ژاپنی ها در هر وعده غذایی به جای نان، برنج مصرف می کنند. مصرف بیش از حد آردهای تصفیه شده یکی از علل عمده بروز چاقی مفرط در غرب است.

* صبحانه مهم ترین و سنگین ترین وعده غذایی روز به حساب می آید و شامل چای سبز، برنج بخارپز شده، سوپ میسو همراه با توفو (کره یا پنیر لوبیا) و پیازچه، جلبک دریایی یا ماهی است.

* دسرهای شیرین کمتر و در حجم کوچک تری مصرف می شود. این به آن معنی نیست که شکلات، شیرینی، بستنی، کلوچه و… مصرف نمی شود بلکه به علت ضرری که ممکن است به بدن برساند، به مقدار کم مصرف می شود. در حالی که غربی ها نگران افزایش وزن هستند و همیشه دغدغه رژیم گرفتن دارند، ژاپنی ها به گونه ای تربیت شده اند که بدون توجه به این گونه مسائل از تنوع غذا لذت ببرند.

* چورزش قسمتی از زندگی روزانه آن ها را تشکیل می دهد. آن ها مکان های مناسب برای استفاده از دوچرخه و پیاده روی، در شهر برای خود ایجاد کرده اند.

 

آیا میدانید پرسرعت ترین اینترنت در کدام کشور استفاده میشود؟!

 

آیا میدانستید پرسرعت ترین اینترنت در لیتوانی استفاده میشود؟!

آیا میدانستید پرسرعت ترین اینترنت در لیتوانی استفاده میشود؟!

به گزارش یورفان به نقل از ایسنا سایت Net Index، میزان سرعت دانلودهای خانگی را در کشورهای مختلف سراسر جهان مقایسه کرده و بر این اساس آنها را رده‌بندی نموده است.

سایت Net Index به‌عنوان بهترین منبع برای آمار پهنای باند اینترنت جهانی، بر اساس میلیون‌ها نتیجه از آزمایش‌های اخیر وب‌سایت سرعت‌سنج جهانی اینترنت (Speedtest.net)، به این رده‌بندی پرداخته است.

بر اساس این گزارش، میزان متوسط سرعت دانلود و برحسب مگابیت بر ثانیه است که طی ۳۰ روز گذشته و در جایی که فاصله متوسط میان کاربر و سرور کمتر از ۳۰۰ مایل (۴۸۲٫۸ کیلومتر) بوده، اندازه‌گیری شده است.

کشور لیتوانی از نظر سرعت دانلود که به‌طور متوسط ۳۵٫۵۳ Mbps (مگابیت بر ثانیه) بوده، در صدر این جدول قرار گرفته است.

پس از لیتوانی، کره‌جنوبی دارای بیش‌ترین سرعت دانلود و به میزان۳۰٫۴۴ مگابیت بر ثانیه می باشد و پس از آن سه کشور استونی، لتونی و سوئد، به ترتیب با سرعت‌های ۳۰٫۲۶ ، ۲۶٫۴۳ و۲۶٫۲۴ مگابیت بر ثانیه، پنج کشور اول دارای پرسرعت‌ترین اینترنت جهان از نظر سرعت دانلود را تشکیل می‌دهند.

کشورهای رومانی، هلند، بلغارستان، لوکزامبورگ و سوئیس نیز به ترتیب با سرعت‌های ۲۵٫۶۰؛ ۲۵٫۳۸؛ ۲۳٫۵۲؛ ۲۰٫۸۷ و ۲۰٫۱۲ در جایگاه ششم تا دهم این جدول جای گرفته‌اند.

آیا ماهی می تواند در تاریکی می می ببیند؟

 

 

یک ماهی در تاریکی اعماق دریا

یک ماهی در تاریکی اعماق دریا

ماهی ها نمی توانند در تاریکی مطلق ببینند اما حواس دیگرشانبه آن ها کمک می کند تا غذا را پیدا کنند. برخی از آن ها از جمله نوعی کوسه ماهی، منبع نور مورد نیازشان را با خود حمل می کنند. اقیانوس ها زیستگاه های گوناگونی در اعماق مختلف آب ایجاد می کنند که به آن ها “منطقه” می گویند. منطقه یوفوتیک در طبقات بالای آب قرار دارد که تا عمق حدود ۲۰۰ متر امتداد داشته و نور بسیار کمی از خورشید می تواند به پایین تر از این منطقه نفوذ کند. منطقه باثیفیلاژیک یا ژرف میانی کاملا تاریک است و هیچ گیاهی نمی تواند در آن زندگی کند. اما برخی از ماهی ها مانند ماهی مرکب و سخت پوستان این منطقه را برای سکونت برمی گزینند و از بازمانده غذاهای طبقه بالاتر خود استفاده می کنند.

 

 

آیا تا به حال فکر کرده اید در یک دقیقه، در دنیای اینترنت چه اتفاقاتی می افتد؟

در یک دقیقه اینترنت چه میگذرد ؟ (عکس)

 



به گزارش تکناز به نقل از مهر، کمپانی اینتل ، فعالیت کاربران اینترنت را در یک دقیقه، در اینفوگرافیک زیر آورده است:

مطالعات جدید نشان می دهد 240 میلیون ایمیل در هر دقیقه ارسال می شود.


47 هزار اپلیکیشن در هر دقیقه دانلود می شود.


سایت آمازون در هر دقیقه 55 هزار پوند فروش می کند.


20 میلیون عکس و 6 میلیون صفحه فیس بوک مرور می شود.


1.3 میلیون کلیپ در یوتیوب دیده می شود.


در هر دقیقه در اینترنت بیش از 640 هزار آی پی آدرس نقل و انتقال می یابد.


پیش بینی می شود تا 2015 تعداد ابزارهای متصل به شبکه و ابزارهای شبکه ای دو برابر جمعیت انسانهای کره زمین شود.


ابزارهای جدید شبکه ای ترافیک اینترنت را بالا می برند. "جنگل کریستالی" امنیت را بالا برده و ترافیک شبکه ای را افزایش می دهد.

 

 

1دقیقه پیش چه اتفاقی در اینترنت افتاد؟ (عکس)

 

زندگی در دنیایی بدون اینترنت برای مردم امروز غیرقابل تصور است. این اینفوگرافی به شما نشان می‌دهد که در ۶۰ ثانیه گذشته چه حجمی از اطلاعات در فضای وب ایجاد و یا استفاده شده است.
 
1دقیقه پیش چه اتفاقی در اینترنت افتاد؟ (عکس)
 

دانستنی های جالب و خواندنی در مورد رویدادهای مهم علم پزشکی


آیا می دانید که ... نخستین انتقال خون به انسان ـ سال1905 انجام شد.


آیا می دانید که ... اولین درمان دیابت{مرض قند}با انسولین به وسیله ی فردریک بنتینگوچارلزبست ـ سال1922 انجام شد.


آیا می دانید که ... کشف پنی سیلین به وسیله ی الکساندر فلیمینگ- سال 1928 اتفاق افتاد.


آیا می دانید که ... راه اندازی نخستین کلیه ی مصنوعی یا دیالیزـ سال1943
 

آیا می دانید که ... تهیه واکسن فلج اطفال به وسیله ی یوناس سالک ـ سال1955 انجام شد.
 

آیا می دانید که ... نخستین عمل پیوند قلب به وسیله ی دکتر کریستن بارنارد در کیپ تاون افریقای جنوبی ـ سال1967
 

آیا می دانید که ... ریشه کنی آبله با استفاده از واکسینا سیون سراسر جهان ـ سال 1979 اتفاق افتاد.
 

آیا می دانید که ... تشخیص اولین بیماری ایدز ـ1981 انجام شد.

 

-----------------------------------------------

 

*نکات جالب درباره ی خورشید


آیا می دانید که ... فاصله از زمین ـ000/000/150 کیلومتر است.
 

آیا می دانید که ... قطر آن ـ000/393 /1 است.
 

آیا می دانید که ... حرارت سطح ـ00 5 /5 درجه سانتی گراد است.
 

آیا می دانید که ... حرارت مرکز ـ000 /000/15 درجه سانتی گراد است.
 

آیا می دانید که ... جرم ـ000 /333 برابر جرم زمین است.
 

آیا می دانید که ... زمان تشکیل ـ حدود 5 میلیارد سال پیش است.
 

آیا می دانید که ... زمان اتمام ذخیره هیدروژن و متلاشی شدن هسته ـ4 تا 5 میلیارد سال بعد است.

-----------------------------------------------

 متفرقه



آیا میدانستید که
 فاصله بین مچ دست تا آرنج برابر با طول کف پا است ؟ 

آیا میدانستید که
 قلب شما روزی ۱۰۱۰۰۰ بار می تپد ؟ 

آیا میدانستید که
 از دست دادن تنها ۱٪ از آب بدن موجب تشنگی میشود ؟ 

آیا میدانستید که
 مردان روزی ۴۰ و زنان روزی ۷۰ تار مو از دست میدهند ؟ 

آیا میدانستید که
 زنان دو برابر مردان چشمک میزنند ؟ 

آیا میدانستید که
 ناخن های دست ۴ برابر سریعتر از ناخن های پا رشد میکنند ؟ 

آیا میدانستید که
 انسان سالانه بیش از ۱۰ میلیون مرتبه پلک می زند ؟

آیا میدانستید که
 خورشید ۳۳۰۳۳۰ مرتبه بزرگتر از زمین است ؟

آیا میدانستید که
 قلب وال در هر دقیقه فقط 9 بار می زند ؟

آیا میدانستید که
 دلفین‌ها هم مانند گرگ‌ها هنگام خواب یك چشمشان را باز می‌گذارند ؟

آیا میدانستید که
 قدیمی‌ترین آدامسی كه جویده شده، متعلق به ۹۰۰۰ سال پیش بوده است ؟

آیا میدانستید که
 اسكیمو‌ها هم از یخچال استفاده می‌كنند، منتها برای محافظت غذا در مقابل یخ زدن ؟

آیا میدانستید که
 سرعت آب دهانی كه هنگام عطسه از دهان شما خارج میشود، حدود ۱۲۰ كیلومتر بر ساعت است ؟

آیا میدانستید که
 ۸ دقیقه و ۱۷ ثانیه طول می‌كشد تا نور خورشید به زمین برسد!

آیا میدانستید که
 در تایوان بشقاب‌های گندمی درست می‌شود و افراد بعد از خوردن غذا، بشقابشان را هم می‌خورند ؟

آیا میدانستید که
 یك ‌چهارم استخوان‌های بدن، در پای او قرار دارد!

آیا میدانستید که
 اسم تمام قاره‌ها با همان حرفی كه آغاز شده است پایان می‌یابد ؟ 

آیا میدانستید که
 مقاوم‌ترین ماهیچه در بدن، زبان است ؟ 

آیا میدانستید که
 كلمه "ماشین‌تحریر" (TYPEWRITER) طولانی‌ترین كلمه‌ای است كه می‌توان با استفاده از حروف تنها یك ردیف كیبورد ساخت ؟ 

آیا میدانستید که
 خوك‌ها به لحاظ فیزیك بدنی، قادر به دیدن آسمان نیستند ؟ 

آیا میدانستید که
 وقتی كه به شدت عطسه می‌كنید، ممكن است یك دنده شما بشكند و اگر عطسه خود را حبس كنید، ممكن است یك رگ خونی در سر و یا گردن شما پاره شود و بمیرید ؟ 

آیا میدانستید که
 جلیقه ضد گلوله، ضد آتش، برف‌پاك‌كن‌های شیشه جلوی اتومبیل و چاپگرهای لیزری توسط زنان اختراع شدند ؟ 

آیا میدانستید که
 تنها غذایی كه فاسد نمی‌شود، عسل است ؟ 

 


آیا میدانستید که كروكودیل نمی‌تواند زبانش را به بیرون دراز كند ؟ 

آیا میدانستید که تمامی خرس‌های قطبی چپ‌دست هستند ؟ 

آیا میدانستید که در 4000 سال قبل، هیچ حیوانی اهلی نبود ؟ 

آیا میدانستید که مورچه همیشه بر روی سمت راست بدن خود، سقوط می‌كند ؟ 

آیا میدانستید که قلب انسان فشار كافی ایجاد میكند تا بفاصله 30 فوتی (تقریباً 8 متر) خون را بخارج از بدن پمپاژ كند؟ 

آیا میدانستید که نخستین منشور حقوق بشر از آثار بر جای مانده از امپراتوری کوروش بزرگ است ؟

 ---------------------------------------------------------------------------

 

دانستنی هایی در مورد حیوانات که نمی دانستید !!

 

-------------------------آیا می دانید ...!؟ (90) ------------------

آیا می دانید که .... اغلب مار ها دارای ۶ ردیف دندان می باشند.

 


آیا می دانید که .... نود درصد سم مار ها از پروتئین تشکیل شده است.

 


آیا می دانید که .... تمام قو های کشور انگلیس جزو دارایی های ملکه انگلیس می باشد

 

 

 

آیا می دانید که .... گونه ای از خرگوش قادر است ۱۲ ساعت پس از تولد جفت گیری کند.

 

 

 

 -------------------------------------------

 


آیا می دانید که .... اختاپوس سه قلب دارد.

 


آیا می دانید که .... قلب میگو در مغز آن است.

 


آیا می دانید که .... مورچه ها هرگز نمی خوابند.

 


آیا می دانید که .... یک خرس قادر است با سرعت یک اسب بدود.

 

 

 

آیا می دانید که .... موریانه ها قادرند تا ۲ روز زیر آب زنده بمانند.

 

 

 

-------------------------------------------
آیا می دانید که .... حلزون ها می توانند تا سه سال بخوابند و در این مدت هیچ غذایی نخورند.

 


آیا می دانید که .... موریانه ها وقتی به موسیقی هوی متال گوش می دهند چوب را با سرعت دو برابر می خورند.

 


آیا می دانید که .... مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر است.

 


آیا می دانید که ....صدای نهنگ آبی بلندترین صدایی است که یک موجود زنده می تواند تولید کند.

 


آیا می دانید که .... وقتی ملکه زنبور عسل وارد کندو می شود، آواز خاصی را زمزمه می کند، به این منظور که زنبورهای کارگر را تحریک کرده تا اگر ملکه دیگری وجود دارد به خاطر وی بجنگند.

 

 

 

-------------------------------------------

 

آیا می دانید که .... دارکوب ها قادرند ۲۰ بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند.

 

 

 

آیا می دانید که .... خرس های قطبی می توانند تا ۲۵ مایل در ساعت (معادل تقریبا ۴۰ کیلومتر در ساعت) دویده و تا ۶ پا (۱٫۸۲ متر) در ارتفاع بپرند و همچنین با توجه به جنس موی بدنشان، توسط دوربین های مادون قرمز قابل تشخیص نیستند.

 


آیا می دانید که ....یک اسب در طول یک سال ۷ برابر وزن بدن خود غذا مصرف می کند.

 


آیا می دانید که ....کانگارو ها قادرند ۳ متر به سمت بالا و ۸ متر به سمت جلو بپرند.

 


-------------------------------------------
آیا می دانید که .... فیل ها قادرند روزانه ۶۰ گالن آب ۲۵۰ کیلو گرم یونجه مصرف کنند.

 


آیا می دانید که .... جغدها قادر به حرکت دادن چشمان خود در کاسه چشم نمی باشند.

 


آیا می دانید که .... موش های صحرائی سالانه ۱/۳ منابع و ذخائر غذائی جهان را نابود می سازند.

 


آیا می دانید که .... عمر سنجاقک ها تنها ۲۴ ساعت است.

 


آیا می دانید که .... پلنگ ها قادرند تا ارتفاع ۵ متر به بالا بپرند.

 

 

 

 


تعداد بازدید از این مطلب: 1005
موضوعات مرتبط: جالب یا خنده دار , جالب ها , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:



عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود